مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:222022-03-09سياسي

آیت الله صافی گلپایگانی در عرصه های علمی و اخلاقی در اوج بود


آیت الله صافی گلپایگانی در عرصه های مختلف علمی و اخلاقی و همچنین ولایتمداری و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اوج قرار داشت.

- ، مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی عصر سه شنبه از سوی آیت الله مکارم شیرازی با حضور شخصیت های حوزوی، طلاب و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم اظهار داشت: مقام مرجعیت در مذهب تشییع از قداست خاصی برخوردار است و این ویژه گی از دوران اهل بیت (ع) سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به برخی از روایات در خصوص مقام و منزلت شهید نزد خداوند اظهار داشت: اولین قطره خونی که از شهید بر زمین می ریزد تمامی گناهان وی بخشیده می شود و پیامبر اسلام نیز فرمودند هیچ خوبی بالاتر از شهادت نیست و شهدا دارای مقام و قداست بالایی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: در روایت از امام صادق (ع) داریم که در روز قیامت در مقایسه فضیلت بین خون شهدا و مداد علما، مقام عالم بر شهید ترجیح داده می شود که علت این امر شاید این موضوع باشد که شهید برای سعادت خود کاری کرده؛ اما اثرات کار یک عالم می تواند تا قرن ها باقی بماند و انسان ها از اثر وجودی آثار عالمان دین به سعادت برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله صافی گلپایگانی در عرصه های علمی و اخلاقی در اوج بود

آیت الله صافی گلپایگانی در عرصه های علمی و اخلاقی در اوج بود