مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 07:572022-03-09اقتصادي

رییس کانون وکلا: وکالت، کسب و کار نیست


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: شغل وکالت ماهیت اقتصادی ندارد بنابراین از قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جلیل مالکی در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی درباره بنگاه های اقتصادی و مجوز های اقتصادی، قانون بسیار خوبی است و باید اجرا شود و سرمایه گذاری و صدور مجوز کسب و کار باید تسهیل شود.

او با بیان اینکه این قانون از مشاغلی که ماهیت اقتصادی ندارند، خروج موضوعی دارد، ادامه داد: از جمله این مشاغل، وکالت دادگستری، قضاوت و مانند آن است که ماهیت حقوقی آن ها اقتصادی نیست و اصل 44 قانون اساسی نیز به عنوان اصلی که بر بنیان های اقتصادی کشور حاکم است اساسا هیچ ارتباطی به مشاغلی که در فصل سوم آن و در بخش حقوق ملت است ندارد.

مالکی اضافه کرد: در نتیجه تفسیر غلطی که از قانون اصلاح مواد 1 و 7 شد متاسفانه هیئت مقررات زدایی مصوبه ای را وضع کرد و کانون های وکلای دادگستری را به بارگذاری پروانه های وکالت در درگاه ملی مجوز های کسب و کار، ملزم کرد.

او افزود: بار ها اعلام کردم که کانون های وکلا و اساساً پروانه وکالت، پروانه اقتصادی نیست و این اشتباه است و به همین علت از روش های قانونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کانون وکلا: وکالت، کسب و کار نیست

رییس کانون وکلا: وکالت، کسب و کار نیست