مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 14:522022-03-08اقتصادي

با حذف ارز ترجیحی 20 هزار میلیارد تومان آزاد می شود


یک کارشناس اقتصادی ضمن برشمردن نقاط قوت و ضعف راه های مختلف جایگزین کردن ارز ترجیحی از جمله کالابرگ و یارانه نقدی، گفت: حدود 20 هزار میلیارد تومان با حذف ارز دولتی آزاد می شود که اگر آن را بین همه مردم تقسیم کنیم ماهانه یک میلیون تومان به یک خانواده 4 نفره اختصاص پیدا می کند.

- میثم هاشم خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر جایگزین شدن کالابرگ با اختصاص ارز 4200 تومانی، گفت: رویکرد تخصیص کالابرگ یا کوپن به صورت بالقوه فساد زا است.

در دهه 60 هم شاهد شکل گیری بازار سیاه برای خرید و فروش سهمیه کالاهای اساسی بودیم.

وی با بیان اینکه این جایگزینی هوشمندانه نبود، تصریح کرد: ممکن است یک خانواده هزینه مهمتر از کالاهای اساسی مثل هزینه درمانی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است برای این پول حق انتخاب داشته باشند.

به گفته این کارشناس اقتصادی بهتر است منابع مالی به صورت یارانه نقدی به مردم برگردد که ساختاری کم فساد و کم هزینه است و به مردم قدرت انتخاب می دهد تا بر اساس نیازهایشان آن را هزینه کنند.

چقدر از حذف ارز دولتی به جیب مردم می رود؟ وی با اشاره به منابع 10 میلیارد دلاری که بعد از حذف ارز دولتی آزاد می شود، تصریح کرد: اگر نرخ دلار را معادل 24 هزار تومان در نظر بگیریم، حدود 20 هزار میلیارد تومان آزاد می شود که اگر آن را بین همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با حذف ارز ترجیحی 20 هزار میلیارد تومان آزاد می شود

با حذف ارز ترجیحی 20 هزار میلیارد تومان آزاد می شود