مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:422022-03-08سياسي

کارگروه مالکیت فکری در وزارت علوم ایجاد شد


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: برای اولین بار در وزارت علوم به طور رسمی کارگروه مالکیت فکری را ایجاد کردیم که این مهم نشان از اهمیت این حوزه در برنامه های معاونت فناوری است.

- به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین در جلسه ای که به صورت مجازی و در راستای پرداختن به دغدغه ها و مسائل مالکیت فکری در پارک های علم و فناوری برگزار شد، گفت: در چند سال گذشته رشد قابل توجهی در ثبت اختراعات به ویژه در خارج از کشور داشتیم، به صورتی که در سه سال اخیر این آمار تقریباً سه برابر شده است، اما هنوز با کشورها و حتی شرکت های فعال در عرصه بین المللی بسیار فاصله داریم.

وی افزود: برای اولین بار به طور رسمی کارگروه مالکیت فکری را ایجاد کردیم که این مهم نشان از اهمیت این حوزه در برنامه های معاونت فناوری و نوآوری دارد.

همچنین به منظور بهبود فرآیند تجاری سازی دارایی فکری طرح هایی نظیر گرنت مالکیت فکری را در دستور کار قرار دادیم که ان شااءلله با همکاری وزارت دادگستری و مجموعه های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم اجرا می شوند.

تهیه نقشه جامع مالکیت فکری در وزارت دادگستری دکتر حکمت نیا، معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری نیز در این نشست پس از ارائه شرحی جامع از انواع مالکیت فکری و جایگاه و مراتب حفاظت و حمایت از آنها؛ از پیش رفتن روند تصویب قانون جدید طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگروه مالکیت فکری در وزارت علوم ایجاد شد

کارگروه مالکیت فکری در وزارت علوم ایجاد شد