مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:322022-03-08ورزشي

فرانک اوفارل؛ دریچه ورود فوتبال ایران به عرصه جهانی + عکس


فرانک اوفارل، یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است که با سابقه هدایت منچستریونایتد و لستر سیتی، معمار و به نوعی پایه گذار ورود ایران به عرصه فوتبال جهانی شد.

- فرانک اوفارل؛ دریچه ورود فوتبال ایران به عرصه جهانی + عکس فرانک اوفارل، یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است که با سابقه هدایت منچستریونایتد و لستر سیتی، معمار و به نوعی پایه گذار ورود ایران به عرصه فوتبال جهانی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرانک اوفارل، سرمربی سابق تیم ملی ایران در فاصله تابستان 53 تا 55، روز گذشته در سن 94 سالگی درگذشت.

این مربی مشهور ایرلندی (بریتانیایی) که سابقه هدایت تیم هایی مانند منچستر یونایتد، لستر سیتی و کاردیف سیتی را در کارنامه خود دارد، به همراه تیم ملی ایران قهرمانی در بازی های آسیایی 1974 و صعود به المپیک 1976 مونترال را تجربه کرد و زمینه ساز ورود تیم ملی ایران به سطح اول فوتبال آسیا و صعود جام جهانی 1978 آرژانتین بود.

بعد از جدایی اوفارل در سال 1976، حشمت مهاجرانی، دستیار او در تیم ملی ایران، هدایت این تیم را بر عهده گرفت و توانست آخرین قهرمانی ایران در آسیا و همینطور اولین صعود به جام جهانی را تجربه کند.

اوفارل درباره اهدافش در هنگام قبول هدایت تیم ملی ایران گفته بود: به عقیده من ایران به عنوان یک کشور جدید فوتبال در حال ظهور است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانک اوفارل؛ دریچه ورود فوتبال ایران به عرصه جهانی + عکس

فرانک اوفارل؛ دریچه ورود فوتبال ایران به عرصه جهانی + عکس