مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:572022-03-08فرهنگي

برگزاری جشنواره غذایی با طعم بلدرچین در میبد


برای اولین بار در کشور 45 سرآشپز بانو با طبخ انواع غذا با بلدرچین های پرورش یافته در شهرستان میبد به رقابت آشپزی پرداختند.

- شهناز کریمی مسئول برگزاری این جشنواره در گفت وگو با ایسنا با بیان این که این جشنواره با ایجاد شور و نشاط در بانوان می تواند موجب شادی و ذوق هنری در آشپزی شود، گفت: در این جشنواره 45 نفر از بانوان میبد و اردکان انواع غذاها با بلدرچین را طبخ و در معرض نمایش و داوری قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره که برای اولین بار درکشور بصورت تخصصی برگزار شد، بانوان شرکت کننده بیش از 90 نوع پخت و 30مدل تنوع غذایی با بلدرچین نظیر شنسل بلدرچین، جوجه کباب، فسنجان، آبگوشت، بلدرچین شکم پر، کیک بلدرچین، سالاد اولیه بلدرچین، بلدرچین پرتقالی، جوانه گندم با بلدرچین، بلدرچین پلو، ناگت بلدرچین، انواع فست فودها با بلدرچین و سوپ شیر با بلدرچین را تهیه کردند.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را آشنایی بانوان با آشپزی گوشت و فراوردهای بلدرچین و خواص درمانی آن عنوان کرد و گفت: از آنجا که در دوران کرونا یکی از اصلی ترین تجویز پزشکان برای بیماران در طول درمان مصرف گوشت بلدرچین بود و شهرستان میبد بعنوان قطب پرورش بلدرچین کشور است بر خود لازم دانستیم که با برگزاری این جشنواره خانواده ها را با طبخ آن آشنا کنیم تا ین غذای سالم و مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره غذایی با طعم بلدرچین در میبد

برگزاری جشنواره غذایی با طعم بلدرچین در میبد