مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 18:372022-03-07بين الملل

طرح خطرناک و نقشه بزرگ آمریکا و متحدانش علیه حشد شعبی و مقاومت در مرز عراق و سوریه


یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل احداث دیوار مرزی میان عراق و سوریه و طرح خطرناکی که در ورای آن است، اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المعلومه، یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل احداث دیوار مرزی میان عراق و سوریه و طرح خطرناکی که در ورای آن است، اشاره کرد.

ماهر عبد جوده فاش کرد: آمریکا و کشورهای منطقه با ساختن دیوار مرزی با سوریه، در حال اجرای یک نقشه بزرگ هستند تا راه را بر مقاومت و یگان های حشد شعبی به سمت مناطق مرزی، به ویژه مثلث سوریه، عراق و اردن برای دفاع از خاک این کشور ببندند.

عبد جوده افزود: آمریکا و متحدانش در منطقه با توجه به این که بودجه عراق قادر به تکمیل این پروژه بزرگ نیست، با هدف کمک مالی برای ساخت دیوار با سوریه به بهانه حمایت از مرزها در قبال نفوذ تروریسم وارد عمل خواهند شد.

این تحلیلگر عراقی در ادامه برای روشن کردن هدف پشت پرده طرح این موضوع این سوال را طرح کرد و گفت: عراق کشورهای همسایه دیگری مانند ترکیه دارد که در عمق 100 تا 120 کیلومتری عراق نفوذ کرده است و مستقیماً خاک عراق را اشغال می کند.

علاوه بر این، تروریست ها از همه جا نفوذ می کنند، چرا دیوار امنیتی فقط در مرز با سوریه ساخته می شود؟ وی تاکید کرد: در این پروژه منافع سیاسی امریکا و درگیری بین المللی و منطقه ای بر سر مسائل داخلی عراق دخیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خطرناک و نقشه بزرگ آمریکا و متحدانش علیه حشد شعبی و مقاومت در مرز عراق و سوریه

طرح خطرناک و نقشه بزرگ آمریکا و متحدانش علیه حشد شعبی و مقاومت در مرز عراق و سوریه