مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 17:122022-03-07پزشكي

اولویت امروز در حوزه دارو پیشگیری از اشتباهات است


مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: بدون شک اولویت امروز در حوزه دارو، پیشگیری از بروز اشتباهات است.

- ، نوشین محمدحسینی در اولین افتتاحیه اولین همایش فارماکوویژیلانس و ایمنی دارو که در سالن همایش های روزبه برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از اشتباهات مکرر دارویی عنوان کرد و گفت: آن چیزی که در این همایش به آن توصیه و تاکید می شود، مصرف درست و بهتر دارو است.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات دارویی را که در این همایش مطرح می شود را به عنوان یک راهکار عملی در راستای پرهیز از اشتباهات دارویی قلمداد کرد، ادامه داد: هدف ما کمک به کاهش و مهم تر از آن پیشگیری کامل از بروز اشتباهات دارویی است.

این مسئول با یادآوری اینکه این سازمان وظایف مهمی چون تامین ایمنی و کیفیت فرآورده های سلامت محور را عهده دار بوده و در کنار آن این وظیفه را در خصوص تجهیزات پزشکی و مواد بهداشتی و آرایشی نیز انجام می دهد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این دفتر که در راستای پایش مصرف فرآورده های سلامت تاسیس شده است، به فعال ترین گروه ها اشاره کنیم، گروه ثبت و بررسی عوارض ناخواسته فرآورده سلامت، یکی از این گروه ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت امروز در حوزه دارو پیشگیری از اشتباهات است

اولویت امروز در حوزه دارو پیشگیری از اشتباهات است