مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 13:372022-03-07سياسي

آغاز کوچ بهاره زمینی فارس از 15 فروردین ماه 1401


مدیرکل امور عشایر فارس اعلام کرد که کوچ بهاره زمینی عشایر استان از 15 فروردین ماه 1401 و کوچ ماشینی از 23 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

- روح الله بهرامی دوشنبه 16 اسفند در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مدیریت کوچ بهاره عشایر فارس توسط 12 اکیپ انجام می شود.

مدیرکل امور عشایر فارس اظهار کرد: یکی از رسالت های مهم این اداره کل، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان است که این امر به صورت مستمر از طریق 12 اکیپ سیار مدیریت کوچ تشکیل می شود که دو اکیپ در ستاد استان و مابقی در شهرستانهای قشلاقی راه اندازی می شود.

بهرامی بیان کرد: با توجه به سرد بودن هوا در شهرستانهای ییلاقی و تقویم کوچ بهاره کوچ که از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده از عشایر خواست تا در این مورد مهم همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سرگذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

او تاکید کرد: دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند و در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ بهاره زمینی فارس از 15 فروردین ماه 1401

آغاز کوچ بهاره زمینی فارس از 15 فروردین ماه 1401