مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 10:422022-03-07اقتصادي

رکورد استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در ایالات متحده شکسته شد


بر اساس یک گزارش جدید سال گذشته انرژی خورشیدی و بادی با سریع ترین نرخ در تاریخ ایالات متحده رشد کرد و اکنون این کشور رکورد 13 درصد تولید برق از این طریق را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس یک گزارش جدید سال گذشته انرژی خورشیدی و بادی با سریع ترین نرخ در تاریخ ایالات متحده رشد کرد و اکنون این کشور رکورد 13 درصد تولید برق از این طریق را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبلومبرگ، پس از گزارش وحشتناک سازمان ملل که هشدار داد بشر برای تضمین آینده قابل زندگی فورا برای مهار تغییرات آب وهوایی اقدام کند، ایالات متحده حقایق جدید از انرژی پایدار را ارائه کرد.

تولید انرژی تجدیدپذیر در ایالات متحده که از سدهای برق آبی، توربین های بادی و نیروی خورشیدی به دست می آید، سال گذشته بیش از چهار درصد رشد کرد و همراه با انرژی هسته ای توانست 40 درصد از تقاضای ایالات متحده برای منابع انرژی بدون کربن را برآورده کند.

اگرچه گاز طبیعی همچنان بزرگ ترین منبع تولید برق ایالات متحده است(38 درصد) و برق از نیروگاه های زغال سنگ در سال 2021 اندکی افزایش یافته است(به 22 درصد)، آینده انرژی های تجدیدپذیر با رکورد 37.

3 گیگاوات برق بادی و خورشیدی بسیار روشن به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در ایالات متحده شکسته شد

رکورد استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در ایالات متحده شکسته شد