مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 19:422022-03-06سياسي

نیمه پنهان بنی صدر


احتمالا اگر از پژوهشگران تاریخ سیاسی یک نظرسنجی صورت گیرد و از نقطه عطف 17 ماه ریاست جمهوری سیدابوالحسن بنی صدر، اولین رییس جمهور ایران سوال شود، - همگی روی غائله 14 اسفند 59 و حضور بنی صدر در دانشگاه تهران به مناسبت سالگرد فوت دکتر مصدق متفق القول باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: با یک تقریب خوبی می توان گفت که در این روز مرزبندی کاملی میان بنی صدر و هوادارانش و نیروهای خط امام شکل گرفت و اختلافات در بالاترین سطح ممکن عیان شد.

حمله های لفظی بنی صدر به حزب جمهوری اسلامی و نیروهای خط امام که عموما با کلیدواژه هایی مانند چماق دار ، حزب چماق به دستان و .

همراه بود، فرمان حمله ای که بنی صدر به هوادارانش داد تا به قول خودش مخالفان را از دانشگاه بیرون اندازند و دامن زدن به جو ملتهب آن روزهای جامعه یک مجموعه کاملی از عملکرد خسارت بار از اولین رییس جمهور ایران در آن روز است.

دوران حضور بنی صدر در قدرت اما چندان پایدار نبود و 3ماه ونیم پس از اتفاقات تلخ دانشگاه تهران، مجلس به عدم کفایت سیاسی او رای داد و حدود 40 روز پس از آن هم بنی صدر به همراه شریک سیاسی اش مسعود رجوی با هیبتی زنانه از کشور گریخت، اما ماجرای بنی صدر به همین جا ختم نشد و دانشجویان پیرو خط امام مجموعه اسنادی از رابطه بنی صدر با سازمان سیا در سفارت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمه پنهان بنی صدر

نیمه پنهان بنی صدر