مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 11:122022-03-05پزشكي

نخستین عمل موفقیت آمیز سندرم کیاری در سمنان انجام شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، عمل سندرم کیاری برای نخستین بار در استان سمنان و در بیمارستان ولایت شهرستان دامغان با موفقیت انجام شد.

بیمار آقایی 39 ساله بود که به دلیل سردردهای شدید طی مدت زمانی طولانی به متخصصان مختلف در مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کرد؛ اما بهبودی لازم را به دست نیاورده بود و با مراجعه به دکتر عین الله علی پور، متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولایت شهرستان دامغان، تشخیص سندرم کیاری مطرح و با همکاری دکتر بقاییان متخصص بیهوشی و تیم اتاق عمل بیمارستان ولایت دامغان بیمار توسط دکتر علی پور تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بعد از این عمل جراحی سنگین و موفقیت آمیز، بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ولایت بستری و خدمات موردنیاز به وی ارائه شد.

دکتر علی پور، متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولایت دامغان و جراح این بیمار نیز صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عمل سندرم کیاری، یک عمل سنگین و زمان بر محسوب می شود، اظهار کرد: ناهنجاری کیاری یک عارضه مغزی است که در آن بات مغز به سمت کانال نخاعی کشیده می شود.

وی ادامه داد: این وضعیت زمانی رخ می دهد که بخشی از جمجمه به طور غیرمعمولی کوچک بوده یا دچار ناهنجاری است؛ این حالت باعث می شود جمجمه به مغز فشار وارد کند و بخشی از مغز و ساقه مغز  به سمت پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین عمل موفقیت آمیز سندرم کیاری در سمنان انجام شد

نخستین عمل موفقیت آمیز سندرم کیاری در سمنان انجام شد