مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 21:172022-03-04اقتصادي

رتبه تک رقمی اردبیل در توسعه آبیاری مدرن


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در 3 سال اخیر استان اردبیل در آبیاری مدرن از رتبه 29 کشور به جایگاه ممتاز دوم و سوم رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خلیل نیکشاد عصر جمعه در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از طرح های بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: تلاش می کنیم تا این جایگاه را حفظ و حتی ارتقا دهیم که در این راستا علاج بخشی به سد پیله سحران به عنوان سد ذخیره بخش کشاورزی در مرحله اتمام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آبیاری قطره ای و بارانی در دشت اردبیل در اکثر اراضی اجرایی شده است، تصریح کرد: 3 هزار و 500 هکتار آبیاری مدرن اجرا شده و همچنان با حمایت دولت تا 80 درصد در اجرای این پروژه به شکل بلاعوض و 20 درصد آورده کشاورزان این طرح ها در مرحله اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح توسعه آبیاری مدرن نه تنها راندمان تولید تا 2 برابر افزایش می یابد بلکه در این شرایط خشکسالی در مصرف منابع آب نیز تا 40 درصد صرفه جویی خواهد شد.

نیکشاد افزود: با تکمیل این سد تا فصل تابستان ما می توانیم بخش عمده ای از انتقال آب را به اراضی دشت اردبیل به ویژه کمی آباد، رضی آباد، رستم خان آقبلاغ و نیارق انجام دهیم تا توسعه آبیاری مدرن در این مناطق رقم بخورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه تک رقمی اردبیل در توسعه آبیاری مدرن

رتبه تک رقمی اردبیل در توسعه آبیاری مدرن