مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 20:522022-03-04سياسي

2000 اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده است


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حدود دو هزار اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده و ارزش تمدن ناملموس مانند فرهنگ، آیین و رفتارهاست که هویت هر ملتی هستند.

- ، عزت الله ضرغامی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مردم با شناخت ظرفیت های کشورمان در حوزه های مختلف و استفاده بهینه از آن رفع خواهد شد و البته همدلی و همراهی مدیران هم به این امر سرعت می بخشد.

وی افزود: استان گلستان از لحاظ تنوع اقوام و فرهنگ ها، گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت های ویژه ای است که می توان از آنها برای توسعه اقتصاد و معیشت مردم استان بهره برد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت های ویژه ای در بخش های اقوام، فرهنگ و صنایع دستی است که همه اینها به دنبال یک تمدن بوده و همچنین آثار تاریخی و ملموسی مانند گنبد قابوس دارد.

وی ادامه داد: سوارکاری و پرورش اسب از اهمیت بالایی در گنبدکاووس برخوردار است و بسیار باارزش هستند و بدون شک اسب ترکمن و مسابقات اسبدوانی در تمام کشور زبانزد و مربوط به مردم این منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حدود دوهزار اثر ناملموس در کشور ثبت شده، گفت: ارزش تمدن ناملموس مانند فرهنگ، آیین و رفتارهاست که هویت هر ملتی هستند و می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده است

2000 اثر فرهنگی ناملموس در کشور ثبت شده است