مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 17:472022-03-04پزشكي

با خودکشی چهره ها چگونه برخورد کنیم؟


به دلیل اینکه قرص های افسردگی و آرامبخش در دسترس هر کسی نیست، پس معلوم می شود کسی که دست به چنین کاری می زند با قرص آشنایی داشته و جهت درمان استفاده می کرده است.

- علت مرگِ یک چهره شناخته شده اگر خودکشی باشد را باید در رسانه های رسمی اعلام کرد و اساسا رسانه ها چگونه باید با این قبیل خبرها برخورد کنند تا جامعه کمترین آسیب را ببیند؟ ؛ این پرسش را خبرنگار ایسنا از یک روانشناس پرسید.

مرگ چهره ها خصوصا اگر به علتِ خودکشی باشد تا مدتی در جامعه بازتاب گسترده ای دارد، احساسات افراد را جریحه دار می کند، ذهن ها را به خود مشغول می کند و هر فرد، از منظری به ماجرا نگاه می کند.

در بروز چنین اتفاقاتی برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی گاه برای جذب مخاطب و به اصطلاح چند کلیکِ بیشتر، موضوع خودکشی را پررنگ تر از حد نیاز جلوه داده و بی توجه به حریم متوفی و عواطف خانواده اش و مخاطبان، در این مسیر جولان می دهند.

دکتر سیما فردوسی در گفت وگویی با ایسنا این مساله را از دید روانشناسانه بررسی کرده است.

خودکشی را نمی توان پنهان کرد/آسیب شناسی کنیم این روانشناس با اعتقاد بر اینکه خودکشی مساله ای نیست که بشود آن را پنهان کرد و باید اعلام شود، در عین حال گفت: به هر حال مردم کنجکاو هستند و خبرها درز پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خودکشی چهره ها چگونه برخورد کنیم؟

با خودکشی چهره ها چگونه برخورد کنیم؟