چگونگی و چرایی حمایت ادبیات از بازی های دیجیتالهوارد فیلیپس لاوکرفت نویسنده آمریکایی داستان های ترسناک و علمی - تخیلی بود که آثارش پایه گذار شاخه ای در ژانر وحشت به نام «وحشت لاوکرفتی» شد. - قرار گرفته که مشروح آن را در ادامه می خوانیم؛ در بازی هایی که در دهه اخیر عرضه شده اند حضور عناصر داستانی نظیر کاراکترها و طرح داستانی شاخص تر شده و شاید به عنوان یکی از عوامل جذب مخاطب در نظر گرفته شوند. جهان بازی های دیجیتال، نمایشگر فضایی است که در سایر رسانه ها نظیر ادبیات و سینما نیز پیدا می شوند اما تفاوت مهم در اینجا مشارکت بازیکن در گیم پلی بازی و داستان آن - در مقایسه با رسانه سینما- و بصری سازی جهان داستانی - در مقایسه با ادبیات - است. در ادامه نوشته است: ادبیات و کتاب های داستانی همواره منبع الهام و اقتباس تولید اثر در رسانه های مختلف بوده اند. ادبیات داستانی با برخورداری از امکان خلق مفاهیم و فضاهای بدیع، توانایی انتقال نکات پندآموز و به کارگیری تخیل مخاطب خود، در زمینه اهداف آموزشی موفق عمل کرده است. در این راستا سابقه تاریخی طولانی حضور ادبیات در فرهنگ ما ایرانیان امری بدیهی و درخور توجه است. در این سیر تاریخی گاه ادبیات به مفهوم بازی پرداخته و سعی در حفظ این پدیده فرهنگی داشته است و گاه بازی ها از ادبیات به عنوان منبع الهام خود سود جسته اند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |