مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 14:472022-03-03اجتماعي

کاشت 1100 نهال به یاد شهدای ملایر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملایر از افتتاح بند ملاتی احداث شده توسط خیرین روستای پیرخداوردی در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد و گفت: - 1100 نهال و بذر به یاد یک هزار و 100 شهید سر افراز ملایر کاشته می شود.

جواد زنگنه روز پنج شنبه 12 اسفند ماه در جمع خبرنگاران به بیش از 170 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: 154 هزار هکتار از آن کاداستر شده و برای 147 هزار هکتار نیز اخذ سند انجام شده است.

زنگنه با بیان اینکه 158 هزار هکتار از این میزان را مراتع تشکیل می دهند، تصریح کرد: مراتع شهرستان ملایر شامل مراتع درجه یک، درجه دو و درجه سه است و بیشترین مراتع در شهرستان مراتع درجه دو و متوسط هستند.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای کوچ عشایر است، افزود: عشایر شهرستان تویسرکان به همدان از ملایر عبور می کنند و از پانزدهم اردیبهشت وارد شهرستان شده و بر اساس پروانه چرا به سمت مناطق ییلاقی خودشان می روند.

زنگنه با اشاره به فعالیت نهالستان قدس ملایر به عنوان بزرگترین تولید کننده نهال مطرح کرد: بطور میانگین بیش از یک میلیون اصله نهال شامل صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک، بادامک، زرشک و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 1100 نهال به یاد شهدای ملایر

کاشت 1100 نهال به یاد شهدای ملایر