مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 11:322022-03-03اقتصادي

مبارزه شیمیایی در 4500 هکتار مزارع گندم میاندورود


مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 4 هزار و 448 هکتار مزارع گندم این شهرستان خبر داد.

- سید اسماعیل علوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای مقابله با علف های هرز و آفات گندم و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، از ابتدای سال زراعی تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 4 هزار و 488 هکتار مزارع گندم شهرستان میاندورود صورت گرفت.

وی استفاده از سموم مجاز توصیه شده از سوی سازمان حفظ نباتات کشور و رعایت دز مناسب سموم بنا بر توصیه کارشناسان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مبارزه شیمیایی با آفات در 2 هزار و 530 هکتار و علف های هرز در هزار و 950 هکتار مزارع گندم این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود ادامه داد: مبارزه با علف های هرز با مصرف علف کش های گرانستار، تاپیک و آتلانتیس انجام شد.

علوی با اشاره به شرایط آب و هوایی و مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی مانند انواع لکه برگی در روزهای آتی، خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از قارچ کش های مناسب و دریافت مشاوره از کارشناسان گیاهپزشکی و پهنه مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان گندمکار توصیه می شود.

این مسئول در خاتمه سطح مزارع زیر کشت گندم این شهرستان را 3 هزار و 35 هکتار اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه شیمیایی در 4500 هکتار مزارع گندم میاندورود

مبارزه شیمیایی در 4500 هکتار مزارع گندم میاندورود