مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 13:222022-03-02سياسي

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، - عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در یادداشتی به مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت دکتر جواد فرهودی عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بدین شرح است: به منظور اجرای تدبیر 29 الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت مبنی بر برقراری نظام حکمرانی آب کشور بر اساس مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه آبریز و گسترش استفاده از آب های نامتعارف، با رویکرد مدیریت تقاضا و تخصیص و مشارکت بهره برداران در مدیریت چرخه آب ، نظری گذرا بر مدیریت یکپارچه منابع آب، مولفه ها و عوامل موثر بر آن ضروری خواهد است.

مدیریت یکپارچه منابع آب، رویکردی در سیاستگذاری بین بخشی است که برای اجتناب از رویکردهای تک بخشی در مدیریت منابع آب طراحی شده است.

مدیریت یکپارچه منابع آب بر اساس درک دقیق یکپارچگی منابع آب با بوم سامانه، منبع طبیعی بودن و کالای اقتصادی-اجتماعی بودن آن، پایه گذاری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

نظری اجمالی بر مدیریت یکپارچه منابع آب در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت