مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-02بين الملل

نفت گران قیمت یک شبه منزوی شد!


معامله گران آمریکایی با این که کاخ سفید اعلام کرد فروش نفت هدف تحریمها نیست، واردات نفت از شرکتهای روسی را محتاطانه متوقف کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تجارت نفت روسیه با اقدام تولیدکنندگان در به تعویق انداختن فروش و امتناع واردکنندگان از پذیرش کشتیهای روسی، دچار اغتشاش شد و خریداران در سراسر جهان پس از مجموعه تحریمهایی که علیه مسکو بر سر حمله به اوکراین وضع شد، در جست و جوی منابع جایگزین هستند.

کشورهای متعددی تحریمهای گسترده علیه شرکتها، بانکها و اشخاص روسی پس از حمله هفته گذشته روسیه به اوکراین وضع کردند و غولهای انرژی جهانی برنامه هایی را برای خروج از پروژه های چند میلیارد دلاری در روسیه اعلام کرده اند.

هر چند که تحریمها مستقیم تجارت نفت را هدف نگرفته اند اما خریداران نفت روسیه در آسیا، اروپا و شمال آفریقا ناپدید شده و صعود شاخصهای قیمت جهانی به بیش از 100 دلار در هر بشکه را به دنبال داشته اند.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی است و چهار تا پنج میلیون بشکه در روز نفت خام و دو تا سه میلیون بشکه در روز فرآورده های نفتی صادر می کند.

در شرایطی که تقاضا در دوران پساکرونا رشد چشمگیری پیدا کرده و تولیدکنندگان بزرگ قادر به همگام ماندن با تقاضای رو به رشد نیستند، بازیگران بازار از این واهمه دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت گران قیمت یک شبه منزوی شد!

نفت گران قیمت یک شبه منزوی شد!