موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 23:572022-03-01اجتماعي

محمدرضا پرهیزگار پنج شنبه به خاک سپرده می شود


پیکر محمدرضا پرهیزگار، استاد دانشگاه، مترجم و نویسنده پنج شنبه 12 اسفندماه در شیراز تشییع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم تشییع پیکر این چهره فرهنگی که امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) در شیراز از دنیا رفت روز پنج شنبه، 12 اسفندماه از ساعت 2 بعدازظهر از مقابل مسجد دارالرحمه شیراز برگزار می شود.

محمدرضا پرهیزگار استاد دانشگاه، مترجم و نویسنده سال 1321 در روستایی از بخش خفر، از توابعِ شهرستان جهرم، زاده شده بود.

او آموزشِ ابتدایی را در دبستان علامه، در روستایِ مجاور، و تحصیلاتِ متوسطه را در دبیرستان هایِ سلطانی و نمازیِ شیراز گذراند.

پس از آن، از دانشگاه پهلویِ شیراز مدرک کارشناسی در زبان و ادبیات انگلیسی گرفت، و پس از طیِ یک دوره یک ساله تربیتِ دبیر در دانشسرایِ تربیت معلم، در 1343 برای تدریس در دبیرستان، راهیِ بندرعباس شد.

پس از طیِ دو سال، ابتدا به جهرم و سپس به شیراز انتقال یافت.

در سالِ 1352، از دانشگاه شیراز با بورسِ اِ.

آی.

دیِ آموزش و پرورش به دانشگاه آمریکاییِ بیروت رفت و پس از بازگشت، در 1355 با کارشناسیِ ارشدِ آموزش زبان انگلیسی، به دانشگاه شیراز منتقل شد.

همزمان با تدریس، از دانشگاه علامه طباطبایی، دکتریِ تدریس زبان انگلیسی گرفت و تا زمانِ بازنشستگی، به تدریس در دانشگاه شیراز پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدرضا پرهیزگار پنج شنبه به خاک سپرده می شود

محمدرضا پرهیزگار پنج شنبه به خاک سپرده می شود