مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-01حوادث

بیشترین جرائم سایبری در تهران چیست؟


رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام شایع ترین جرم مجازی در پایتخت، هشدارها و توصیه هایی را برای مقابله با این جرائم ارائه کرد.

- سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت وگو با ایسنا، درباره وقوع جرائم سایبری در کشور گفت: متاسفانه باید بگویم که یکی از مهم ترین دلایل وقوع جرائم سایبری به خصوص برای شهروندان عدم آگاهی و کم اطلاعی آنان از نحوه حضور در فضای مجازی و استفاده از امکانات این فضا است و مجرمان سایبری نیز با سوءاستفاده از همین اطلاعات کم، اهداف مجرمانه خود را پیش می برند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا از حدود یک دهه قبل برای مقابله با جرایم حوزه سایبری از جمله جرائم اقتصادی، اخلاقی و .

تشکیل شد، گفت: بر این اساس پلیس فتا طبق قانون با موارد و اقدامات مجرمانه نظیر جرائم حوزه بانکداری الکترونیکی مثل کارت های بانکی، فیشینگ، اسکیمر، کلاهبرداری اینترنتی، باج گیری، هتک حرمت، توهین، هرزه نگاری، قمار و شرط بندی آنلاین، فروش دارو و محصولات سلامت محور، فروش مواد مخدر و سلاح، نقض حریم خصوصی و هر آنچه که سلامت و امنیت روانی و اقتصادی را در فضای مجازی تهدید کرده و به خطر بیاندازد مقابله می کند.

کشف 90 درصدی پرونده های ثبت شده در پلیس فتای تهران معظمی گودرزی افزود: خوشبختانه باید بگویم که در این خصوص توفیقات خوبی هم داشتیم و در حدود 90 درصد پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین جرائم سایبری در تهران چیست؟

بیشترین جرائم سایبری در تهران چیست؟