مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 02:072022-02-28اقتصادي

هدر رفت آب در 45 درصد مدارس شهرستان خلیل آباد


مدیر امور آب و فاضلاب خلیل آباد گفت: این شهرستان دارای 100 واحد مدرسه است که اکنون شبکه داخلی 45 درصد این مدارس فرسوده و باعث هدر رفت آب می شود.

- محمد کاظمی اظهار کرد: این تعداد واحد آموزشی 70 درصد آب مدارس شهرستان را مصرف می کنند، در حالی که به علت کرونا نیمه تعطیل هستند ولی مصارف آب آن ها کاهش نیافته است.

وی الگوی مصرف مدارس شهرستان را 3583 مترمکعب در ماه اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از علل افزایش مصرف آب مدارس فضای سبز موجود در برخی واحدهای آموزشی است که اصولا نظارتی بر مصرف آب این فضاها وجود ندارد.

کاظمی بیان کرد: در برخی موارد سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده ولی در مدارس غیر اصولی و دارای بافت فرسوده آبیاری فضای سبز باعث افزایش مصرف آب شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه چند مرحله بازدید و نشست مشترک اداره آبفا با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان با محوریت رفع موانع مدیریت مصرف آب در مدارس برگزار شده که متولیان این اداره به ترتیب اولویت در حال رفع مشکلات هستند.

کاظمی با بیان اینکه سرانه مصرف آب مدارس به ازای هر دانش آموز تعیین می شود، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان در صورت نیاز به مصرف بیشتر، باید نسبت به خرید انشعاب با ظرفیت بالاتر اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدر رفت آب در 45 درصد مدارس شهرستان خلیل آباد

هدر رفت آب در 45 درصد مدارس شهرستان خلیل آباد