مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 11:022022-02-28اقتصادي

تقاضای خریداران آسیایی برای نفت عربستان افزایش یافت


خریداران نفت آسیایی در پی حمله روسیه به اوکراین که به تهدیدی برای عرضه جهانی انرژی تبدیل شده است، در تلاش برای خرید نفت بیشتری از عربستان سعودی هستند که در چند ماه آینده به بازار عرضه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معامله گران اظهار کردند: مشتریان آسیایی خواستار خرید نفت عربستان برای تحویل در ماه مه هستند.

این تقاضا علاوه بر افزایش احتمالی درخواست برای نفتی است که در آوریل بارگیری می شود.

اگرچه صادرات نفت روسیه هنوز تحریم نشده است اما کشورهای غربی بعضی از بانکهای روسیه را از سیستم پرداخت بین المللی سوییفت که برای پرداخت پول مبادلات تجاری به ارزش هزاران میلیارد دلار در سراسر جهان استفاده می شود، حذف کرده اند.

واردکنندگان انرژی نگران هستند که شرکتهای تجارت کننده نفت روسیه در خصوص پرداختها به مشکل بربخورند و حمل محموله ها هم ممکن است دشوارتر شود زیرا کشتیرانان بیشتری نگران حمل نفت روسیه شده اند.

به گفته معامله گران، دستکم چهار مشتری آسیایی به دنبال افزایش خرید نفت از خاورمیانه برای محموله هایی که در مه بارگیری می شود هستند خواه از طریق قراردادهای بلندمدت یا در بازار معاملات نقدی ماه آینده باشد.

نفت موربان ابوظبی و عرب اکسترا لایت عربستان سعودی و همچنین بصره مدیوم و عرب لایت عراق در میان گریدهای نفتی هستند که برای جایگزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای خریداران آسیایی برای نفت عربستان افزایش یافت

تقاضای خریداران آسیایی برای نفت عربستان افزایش یافت