مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 10:172022-02-28پزشكي

کشاورزان مبارزه با ملخ مراکشی را جدی بگیرند


دانشیار مهندسی کشاورزی شاخه گیاهی پزشکی دانشگاه زنجان گفت: ملخ های مراکشی یکی از تهدیدهای مزارع و امنیت غذایی در استان زنجان محسوب می شود.

- داوود کولیوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ملخ ها از طریق تخم ریزی در فصل تابستان یا بهار گسترش می یابند و ملخ ماده در هر دوره صدها تخم را در یک غلاف در خاک جای می دهد و در طول زندگی خود که 3 تا 5 ماه است، بین 2 تا 5 بار تخم ریزی می کند، در نتیجه هر ملخ به صورت بالقوه قادر به تولید بیش از هزار حشره دیگر است، در واقع نوزادان پس از بیرون آمدن از تخم، بسیار پرخور و حریص اند و آنچه را سر راه خود بیابند، می خورند.

وی ادامه داد: زمانی که غذای مورد نیاز ملخ ها در منطقه ای که زندگی می کنند تمام می شود.

آن ها برای به دست آوردن غذا مهاجرت می کنند و به جان مزارع و باغات می افتند؛ قدرت تخریب این حشرات آنقدر بالا است که در صورت مقابله نکردن با آن به نابودی میلیون هکتار زمین کشاورزی و قحطی منجر می شود.

این محقق اضافه کرد: همه ساله بعد از سپری شدن روزهای سرد زمستان همزمان با گرم شدن هوا ملخ های مراکشی تکثیر یافته و به مزارع حمله ور می شوند.

کولیوند گفت: این ملخ می تواند علاوه بر در خطر قرار دادن زندگی گیاهان، حیات جانوری و خصوصا انسانی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و تبدیل به یکی از معضلات امنیت غذایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان مبارزه با ملخ مراکشی را جدی بگیرند

کشاورزان مبارزه با ملخ مراکشی را جدی بگیرند