مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 16:572022-02-27دانش

توسعه نرم افزار یکپارچه طراحی و تحلیل سازه ای لوله کامپوزیت


محققان دانشگاه تهران موفق به توسعه نرم افزار یکپارچه طراحی، تحلیل و ارزیابی رفتار بلندمدت لوله های کامپوزیت شدند که تولیدکنندگان لوله و بهره برداران با استفاده از آن می توانند به محصولی با حداقل قیمت و حداکثر خواص مکانیکی دست یابند.

- محققان دانشگاه تهران موفق به توسعه نرم افزار یکپارچه طراحی، تحلیل و ارزیابی رفتار بلندمدت لوله های کامپوزیت شدند که تولیدکنندگان لوله و بهره برداران با استفاده از آن می توانند به محصولی با حداقل قیمت و حداکثر خواص مکانیکی دست یابند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رهام رفیعی، مجری طرح و استاد تمام دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، با اعلام این مطلب گفت: هر چند انجام آزمون بلندمدت خزشی به عنوان یکی از قیود اصلی مرحله طراحی در استانداردهای بین المللی و ملی ذکر شده است؛ اما با استفاده از این مدل، امکان پیش بینی رفتار خزشی بلند مدت لوله کامپوزیت در مرحله طراحی سازه ای لوله فراهم می شود.

وی درباره مزایای این طرح گفت: مراکز تولیدی قبل از انجام آزمون می توانند از نتیجه پاسخ مورد نظر اطمینان حاصل کرده، سپس آزمون احراز صلاحیت بلند مدت را آغاز کنند.

همچنین در این طرح، شیوه آزمایش شتاب داده شده معادلی نیز توسعه داده شده است که به جای انجام آزمون به مدت یک سال، انجام آزمون سه ماهه بر اساس الگوی بارگذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نرم افزار یکپارچه طراحی و تحلیل سازه ای لوله کامپوزیت

توسعه نرم افزار یکپارچه طراحی و تحلیل سازه ای لوله کامپوزیت