مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:122022-02-27اقتصادي

شیرین سازی آب دریا؛ فرصت یا تهدید


تغییرات آب و هوایی، بحران های مربوط به آب را تشدید می کند و تمرکز جهانی بر استفاده از دستگاه های نمک زدایی و شیرین سازی آب دریا به عنوان بخشی از راه حل این معضل رو به افزایش است.

- در حال حاضر کمبود آب 40 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده و این معضل به دلیل گرم شدن کره زمین در حال تشدید و بدترشدن است، اکنون مهم تر از هر زمان دیگری یافتن راه حل ‎های پایدار برای خنثی کردن اثرات کم آبی باید مدنظر قرار گیرد.

شیرین سازی آب دریا یکی از سیاست های موفق کشورهای مختلف در مواجه با کم آبی در سراسر دنیا است.

به طوریکه رشد سریع آب شیرین کن های دریایی در ده سال اخیر منجر به دو برابر شدن ظرفیت تولید آب شیرین از منابع آب شور طی یک دهه شده است.

ظرفیت کلی شیرین سازی آب دریا در جهان 100 میلیون متر مکعب در شبانه روز است که از این ظرفیت 39 درصد در خاورمیانه، 8 درصد آفریقا، 21 درصد در آسیا، 11 درصد در اروپا ، 12 درصد در آمریکا و 3 درصد در سایر مناطق انجام می پذیرد.

منطقه خاورمیانه یکی از مناطق پیشرو در توسعه آب شیرین کن های صنعتی در سال های اخیر بوده است؛ خصوصاً کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان، امارات و قطر که در ده های گذشته در توسعه ظرفیت های شیرین سازی آب دریا پیشرفت های چشمگیری داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرین سازی آب دریا؛ فرصت یا تهدید

شیرین سازی آب دریا؛ فرصت یا تهدید