مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 02:472022-02-26بين الملل

توافق غربی ها برای قطع ارتباط برخی بانک های روسیه با سوییفت


سخنگوی دولت آلمان از توافق برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده درباره قطع ارتباط بعضی بانک های روسیه با سیستم سوییفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی دولت آلمان از توافق تعدادی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برای کنار گذاشتن برخی بانک های روسیه از سیستم سوییفت (نظام بین المللی مبادلات بین بانکی) خبر داد.

بر اساس این گزارش سخنگوی دولت آلمان گفت: آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ایالات متحده و کمیساریای اروپا با تحریم های مالی جدید و شدیدی علیه روسیه از جمله قطع ارتباط برخی بانک های این کشور با سیستم سوییفت موافقت کردند.

همچنین اورسولا فن درلاین ، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا می گوید پیشنهاد قطع دسترسی چند بانک روسیه به سامانه مبادلات بانکی سوییفت را به رهبران 27 کشور عضو این اتحادیه ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین پیش از این ضمن درخواست از متحدان اروپایی و غربی برای حمایت از طرح حذف روسیه از نظام بین المللی مبادلات بین بانکی (سوییفت) افزود: امیدواریم آلمان و مجارستان شجاعت و شهامت کافی برای حمایت از طرح حذف روسیه از سوییفت را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق غربی ها برای قطع ارتباط برخی بانک های روسیه با سوییفت

توافق غربی ها برای قطع ارتباط برخی بانک های روسیه با سوییفت