مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 21:072022-02-26سياسي

وقتی مهندسان اصفهانی انگلیس را تهدید کردند


در مهر ماه 1357 انجمن اسلامی مهندسین اصفهان طی تلگرافی به سران کشور انگلیس به سخنان اهانت آمیز وزیر خارجه آن کشور اعتراض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، متن این تلگراف بدین شرح است: 1- آقای سفیر کبیر انگلیس - سفارت انگلیس تهران 2- آقای نخست وزیر انگلیس - لندن 3- آقای رییس مجلس عوام انگلیس - لندن سخنان اهانت آمیز وزیر خارجه کشور شما به مذهب اسلام و به رهبران مذهبی ملت ایران مداخله آشکار در امور داخلی کشور ما و بر خلاف قوانین بین المللی می باشد.

جای بسی تأسف و تأثر است کسی که اقرار می کند نفت ملتی را ارزان می برد و به جای آن اسلحه گران و بدون استفاده می دهد خودش را متمدن و ملتی که به رهبری رهبران مذهبی می خواهد جلوی او را بگیرد عقب افتاده قلمداد می کند.

آقای سفیر کبیر، آقای نخست وزیر، آقای رییس به شما اخطار می شود دولت انگلیس باید فوراً از سخنان توهین آمیز وزیر خارجه اش نسبت به مذهب شیعه و رهبران مذهبی و مداخله علنی در وضع داخلی ایران عذرخواهی کند و الا باید منتظر تحریم اجناس انگلیسی و سایر تصمیماتی باشید که برای انگلیسی های مقیم ایران خالی از خطر نخواهد بود.

با تقدیم احترام - انجمن اسلامی مهندسین اصفهان انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مهندسان اصفهانی انگلیس را تهدید کردند

وقتی مهندسان اصفهانی انگلیس را تهدید کردند