مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 20:322022-02-26سياسي

لغتنامه های جعلی در کمین زبان فارسی


در روزگار ما، واژگان زیادی دچار تغییرات شده اند.

در کوچه و بازار گاهی میان مردم کلماتی نامفهوم رد و بدل می شود که برای نسل های گذشته معنای چندانی ندارد.

- کاربران زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند که با شکستن واژگان یا ایجاد تغییراتی ظاهری در کلمه به گفت وگو با یکدیگر می پردازند؛ کلماتی که در هیچ لغت نامه ای پیدا نمی شود و با رسوخ این کلمات در میان مردم احتمال راه یافتن آنها به لغت نامه هایی که در آینده تدوین می شود نیز وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: در سالروز درگذشت یکی از برجسته ترین خادمان زبان فارسی، استاد علی اکبر دهخدا که عمر خود را در زمینه جمع آوری لغت نامه ای معتبر صرف کرد و این گنجینه سترگ را به یادگار گذاشت، با دکتر میرجلال الدین کزازی و دکتر محمدجعفر یاحقی، دوتن از چهره های شاخص ادبیات فارسی گفت وگو کرده ایم.

در این گفت وگو به میزان اعتبار برخی از لغت نامه های موجود در بازار بویژه با توجه به تغییراتی که فضای مجازی طی سال های اخیر در زبان پدید آورده است و این موضوع که آیا لغت نامه های هوشمند و سایت هایی که اینگونه فعالیت ها را انجام می دهند مورد اعتمادند، پرداخته ایم.

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در بسیاری از کشورها با فواصل زمانی کوتاه مبادرت به بازنگری و به روزرسانی لغت نامه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغتنامه های جعلی در کمین زبان فارسی

لغتنامه های جعلی در کمین زبان فارسی