مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 11:522022-02-26سياسي

کوچ گسترده خانوارها، با منطقه ای شدن دستمزدها


یک فعال کارگری، اجرای مزد منطقه ای در کشور را موجب کوچ گسترده خانوارها و جمعیت شهرها و روستاها به کلان شهرها دانست و گفت: مزد منطقه ای به منزله حذف حداقل دستمزد نیست و ما نمی توانیم چارچوب تعیین حقوق و دستمزد را زیر سوال ببریم، - شورای عالی کار را منحل کنیم، قوانین کار و تامین اجتماعی را نادیده بگیریم و برخلاف رویه ها و استانداردهای سازمان بین المللی کار عمل کنیم فتح الله بیات، در خصوص احتمال منطقه ای شدن دستمزد سال آینده کارگران به ایسنا گفت: مزد منطقه ای موضوع جدیدی نیست و بارها برخی کارفرمایان جزء، این موضوع را مطرح کردند ولی دولت و مجلس نباید دنبال چنین موضوعاتی را بگیرند.

اگر بخواهیم چنین طرحی را پیاده کنیم باید زیر ساختهای لازم برای اجرا را از قبل مهیا کرده باشیم و عواقب احتمالی آن را بسنجیم.

وی افزود: تعیین مزد منطقه ای به این شکل است که در جاهایی که هزینه ها، تورم و مخارج بالا است، حقوق و دستمزد بیشتر و در بخش ها و مناطقی که هزینه ها و تورم کمتر است، مزد کمتری تعیین می شود در حالی که این کار عدالت نیست و موجب تبعیض و مهاجرت گسترده افراد از شهرها و حتی روستاها به کلانشهرها می شود.

بیات با بیان اینکه اجرای مزد منطقه ای عواقب بسیاری دارد، ادامه داد: در حال حاضر کلان شهرهایی مثل تهران با معضل حاشیه نشینی و افزایش نیروه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ گسترده خانوارها، با منطقه ای شدن دستمزدها

کوچ گسترده خانوارها، با منطقه ای شدن دستمزدها