مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:522022-02-26فرهنگي

واکاوی بخشی از تاریخ سینما در «گزارش سانسور یک فیلم...»


یک مورخ و پژوهشگر سینما معتقد است که ما از بسیاری از دوره­ های تاریخی ­مان به سهولت گذشته ایم،  در حالی که با بررسی دقیق آن دوره­ های تاریخی و آدم­ های مهم و مؤثرش می­ توانیم از اشتباه­ های مکرر تاریخی دوری کنیم.

- او برهمین اساس با نگاهی به توقیف یک فیلم قدیمی، ماجراهایی را درباره اولین سینماگر پیشرو ایران بازگو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سانسور و توقیف که در سال های گذشته گریبان فیلم های متعددی را گرفته، سابقه ای بسیار طولانی در سینمای ایران دارد و یکی از این توقیف های ثبت شده در تاریخ برای فیلمی از فرخ غفاری است که او را به عنوان یکی از پیشگامان سینمای نوین ایران یاد می کنند.

عباس بهارلو - نویسنده، پژوهشگر و مورخ سینمایی - در دوران کرونا مشغول نگارش کتابی درباره این چهره سینمایی شد که بیشتر سینماگران قدیمی از تلاش ها و جایگاه او در سینما سخن گفته اند.

بهارلو در گفت وگویی با ایسنا از کتاب خود و دلیل نگارش آن گفت که مشروح آن را در ادامه می خوانید: اطلاع دارم که شما یک سال و اندی روی کتابی کار کرده ­اید که درباره فرخ غفاری، اولین سینماگر پیشرو و جدی سینمای ایران و به­ ویژه فیلم توقیف شده ­اش جنوب شهر است.

انگیزه و دلایل­ شما برای این انتخاب چه بود، یا به ­عبارت دیگر، غفاری در نزد شما و سینما و فرهنگ و هنر ایران چه جایگاهی دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی بخشی از تاریخ سینما در «گزارش سانسور یک فیلم...»

واکاوی بخشی از تاریخ سینما در «گزارش سانسور یک فیلم...»