مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:522022-02-26اقتصادي

پایان طرح صنعتی استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی


پژوهشگران پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی موفق به دستیابی به دانش فنی استحصال مس کاتد از منبع مس سولفیدی به روش شیمیایی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح دستیابی به دانش فنی استحصال مس کاتد از منبع مس سولفیدی به روش شیمیایی با حمایت بخش خصوصی به انجام رسید و خروجی آن استحصال مس کاتدی با خلوص 99.

97 درصد و با بهروری بیش از 95 درصد در مقیاس صنعتی بوده است.

دکتر محمدرضا حلواگر، اعلام کرد: پایان این طرح با تکمیل تعهدات تیم پژوهشی مبنی بر راه اندازی خط تولید صنعتی این فرایند طی مدت 9 ماه به انجام رسیده و نتایج حاصله از آن می تواند به صورت مستقیم فرایندهای موجود در صنایع استحصال فلز مس را دگرگون کند.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، به گفته وی فرایند اجرا شده بدون نیاز به کوره های صنعتی با دمای بالا و خطوط الکترووینینگ و تنها به روش شیمیایی نقش مهمی در کاهش سرمایه گذاری ثابت در حوزه صنایع مس را خواهد داشت و با کاهش مصرف انرژی به اشکال گاز و برق و عدم تولید سرباره و ضایعات غنی از مس، می تواند به سرعت به روشی برگزیده برای صنایع مس تبدیل شود.

حلواگر تاکید کرد: حمایت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی شرط اصلی موفقیت این پروژه بوده است و توجه صنایع بزرگ داخلی به این دانش فنی پاداشی درخور برای گسترش و بهره من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان طرح صنعتی استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی

پایان طرح صنعتی استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی