مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-26دانش

2 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده شدند


طرح پژوهشی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشجوی این دانشگاه به عنوان طرح برگزیده جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور و کاربردی انتخاب شد.

- به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طرح دکتر غلامرضا پازوکی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهتاب مرادی دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه با عنوان مطالعه تجربی و مدلسازی ترمودینامیکی جداسازی ترکیبات کایرال با استفاده از سامانه های دو فازی-آبی بر پایه حلال سبز در زمره طرح های پژوهشی برگزیده اولین جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور و کاربردی قرار گرفت.

این طرح پژوهشی توانست از بین 80 طرح کاندید شده در کارگروه تخصصی نفت و مهندسی شیمی عنوان طرح پژوهشی برگزیده در این جشنواره را کسب کند.

این طرح، یک طرح نوآورانه در زمینه جداسازی انانتیومرهای داروهای کایرال با استفاده از یک سیستم ارزان، مقیاس پذیر و زیست سازگار است که جداسازی انانتیومرهای مطلوب این داروها و استفاده از فرم تک انانتیومر آنها به جای فرم راسمیک، علاوه بر فراهم کردن یک کنترل درمانی مناسب، کاهش عارضه های جانبی دارو و بهبود اثرگذاری، کمک شایان توجهی به صنعت داروسازی و خودکفایی کشور در زمینه تهیه و تولید مواد اولیه دارویی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده شدند

2 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده شدند