مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 16:522022-02-25اقتصادي

میزان نورمال خواب و دلایل خواب آلودگی دائمی


هرقدر میخوابید باز هم احساس خواب آلودگی و خستگی دارید؟ حتی صبح ها و بعد از برخاستن از خواب چندساعته، باز هم دوست دارید بخوابید و بیرون آمدن از رختخواب برایتان سخت است؟ حتما باید این مشکل را بررسی کنید و علت آن را بدانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، چقدر باید بخوابید؟ مقدار خواب هر شخص در سنین مختلف، متفاوت بوده و ساعت بیولوژیکی بدن با بالا رفتن سن دچار تغییر و تحول می شود اما گاه زمان خوابیدن در فرد تا حدی افزایش می یابد که طول روز و شب به خوابیدن اختصاص می یابد و شخص عملاً قادر به انجام کار مفیدی نیست.

در افراد میانسال متوسط زمان خوابیدن حدود 7 ساعت خواب شبانه است.

به طور کلی، نوزادان تازه متولد شده تا 2 ماهه بین 12 تا 18 ساعت از روز، نوزادان 2 تا 11 ماه بین 14 تا 15 ساعت، نوپاهای یک تا 3 سال 12 تا 14 ساعت، کودکان 3 تا 5 سال 11 تا 13 ساعت، کودکان 5 تا 10 سال بین 10 تا 11 ساعت، نوجوانان 10 تا 18 سال 8 تا 9 ساعت و بزرگسالان بالای 18 سال نیز بین 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.

زمانی که بدن به پایین ترین دمای خود در 6 ساعت خواب نزدیک شده و نیز مقدار ملاتونین ترشح شده به حداکثر خود بعد از 4 ساعت خوابیدن برسد، بهترین کیفیت خواب صورت گرفته است.

خواب بیشتر، زندگی بهتر؟ با وجود اینکه خواب یکی از ضروریات جسمی سالم است ولی از طرفی، بیش از حد خوابیدن نیز خود می تواند علامت برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان نورمال خواب و دلایل خواب آلودگی دائمی

میزان نورمال خواب و دلایل خواب آلودگی دائمی