مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 15:522022-02-25پزشكي

کاهش اهداکنندگان خون در روزهای پایانی سال در کرمانشاه


سرپرست انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش اهداکنندگان خون در روزهای پایانی سال در کرمانشاه خبر داد.

- مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان کرمانشاه روزانه به طور متوسط 200 واحد خونی نیاز است تا نیاز 25 مرکز درمانی در استان را تأمین کند.

وی افزود: عمر مفید فرآورده پلاکت ها سه روز بوده که با توجه به وجود بیماران بخش انکولوژی و بیماران نیازمند به تزریق گلبول قرمز خون مثل بیماران تالاسمی که به طور مستمر نیازمند پلاکت هستند لازم است خون تازه کمتر از 10 روز را دریافت کنند و باید گفت که تنها راه تأمین این نیازها اهدا خون از سوی همشهریان است.

سرپرست انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل های انتقال خون هر استان در روز باید معادل پنج روز کاری از تمام گروه های خونی ذخیره داشته باشد تا نیاز روزانه خود را تأمین و به مشکل بر نخورد.

میرزاده با بیان اینکه نیاز به خون در استان کرمانشاه یک نیاز مداوم و همیشگی است، بیان کرد: مرکز انتقال خون به همه گروه های خونی نیازمند بوده اما به دلیل کم بودن درصد گروه های خونی منفی در جامعه احساس نیازمندی بیشتری از این نوع خون را دارد.

وی ادامه داد: معمولاً در نیمه دوم سال میزان خون اهدایی کاهش یافته و در حال حاضر با توجه به نزدیکی ایام سال جدید و طی کردن روزهای پایانی سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهداکنندگان خون در روزهای پایانی سال در کرمانشاه

کاهش اهداکنندگان خون در روزهای پایانی سال در کرمانشاه