مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 10:272022-02-24اقتصادي

برآورد هزینه پایش زیست محیطی امسال 960 میلیارد است


مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما برآوردی که برای انجام پایش های زیست محیطی در سال 1400 داشتیم حدود 960 میلیارد تومان بوده است و اعتباری که در سال جاری تا امروز قرار است دریافت کنیم بالغ بر 17 میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، هلنا کعبی مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیشینه قانون دریافت عوارض آلودگی از صنایع آلاینده اظهار کرد: از سال 1387 سازمان امور مالیاتی موظف شد یک درصد از درآمد حاصل از فروش صنایع آلاینده را بر اساس فهرستی که سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می کند، بابت آلودگی هایی که به محیط زیست تخلیه می کنند، برداشت و به حساب وزارت کشور واریز کند.

البته محل هزینه کرد این اعتبارات در وزارت کشور تعریف نشده است یعنی تصریح نشده که این پول می بایست در راستای رفع آلودگی زیست محیطی صرف شود و این بزرگترین چالش این قانون است.

  وی افزود: در سال 1398 پیگیری های زیادی انجام و پیش بینی شد که حدود 30 درصد از این اعتبار برای سال 1399 به صندوق ملی محیط زیست واریز شود تا در راستای اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده با هدف رفع آلودگی، ارتقای فرهنگ و آموزش محیط زیستی و چند موضوع محیط زیستی دیگر هزینه گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد هزینه پایش زیست محیطی امسال 960 میلیارد است

برآورد هزینه پایش زیست محیطی امسال 960 میلیارد است