مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 10:222022-02-24اجتماعي

بیکاری نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در کرمانشاه


به گفته رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان بیکار هستند.

- امیر یاوری به مناسبت روز مهندسی(پنجم اسفند)، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون بر اساس آمار دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حدود یازده هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی در استان داریم، اظهار کرد: حدود 9 هزار نفر این فارغ التحصیلان به عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان درآمده اند که بجز 4500 نفری که در ادارات دولتی و شرکت های بخش خصوصی مشغول به کار شده اند، مابقی بیکار و جویای کار هستند.

وی سپس با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت و توان مهندسان کشاورزی برای توسعه این بخش، گفت: نتیجه این امر عدم توسعه یافتگی بخش کشاورزی استان است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه کارشناسانه در حوزه کشاورزی استان به چشم نمی خورد، گفت: وقت آن رسیده نگاه مسئولین به بخش کشاورزی تغییر کرده و به توسعه بخش کشاورزی بیاندیشند، در غیر اینصورت ادامه این شرایط بخش کشاورزی کرمانشاه را به سمت نابودی خواهد کشاند.

یاوری در ادامه اشاره ای هم به آمار بالای بی سوادی در بین فعالان بخش کشاورزی استان داشت و گفت: هم اکنون به جرات می توان گفت حدود 97 درصد فعالان بخش کشاورزی استان سواد کشاورزی ندارند، هرچند ممکن است برخی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در کرمانشاه

بیکاری نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در کرمانشاه