مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 09:172022-02-24پزشكي

رشد مجدد استخوان با کمک امواج صوتی!


محققان از امواج صوتی برای تبدیل سلول های بنیادی به استخوان استفاده کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، این پیشرفت در حوزه مهندسی بافت می تواند روزی به رشد مجدد استخوان در بیماران سرطانی یا کسانی که در اثر بیماری های تخریب گر استخوان های خود را از دست داده اند، کمک کند.

درمان نوآورانه سلول های بنیادی که توسط محققان مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) توسعه یافته است، راهی هوشمندانه برای غلبه بر برخی از بزرگ ترین چالش های این حوزه ارائه می دهد.

در این روش از قدرت امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می شود.

مهندسی بافت یک رشته نوظهور است که هدف آن بازسازی استخوان ها و ماهیچه ها با استفاده از توانایی طبیعی بدن انسان برای درمان خود است.

یک چالش اساسی در رشد مجدد استخوان ها، نیاز به مقادیر زیادی از سلول های استخوانی است که پس از کاشت در منطقه مورد نظر رشد می کند.

تا به امروز، فرآیند آزمایشی تبدیل سلول های بنیادی بالغ به سلول های استخوانی مستلزم استفاده از تجهیزات پیچیده و گرانقیمت بود و تولید انبوه آن با مشکل روبرو بود و بنابراین استفاده بالینی گسترده از آن غیرواقعی به نظر می رسید.

علاوه بر آن آزمایش های بالینی که برای رشد مجدد استخوان انجام می شد، عمدتا از سلول های بنیادی استخراج شده از مغز استخوان بیمار استفاده می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد مجدد استخوان با کمک امواج صوتی!

رشد مجدد استخوان با کمک امواج صوتی!