مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 05:022022-02-24اقتصادي

آشنایی با محرومیت ‎های قانونی برای صادرکننده چک برگشتی


سب دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی، انسداد حساب‎ها در همه بانک‎ها به ترتیب کوتاه‎مدت، بلندمدت، پس‎انداز و جاری و تا سقف مبلغ چک برگشت‎شده خواهد بود.

- یک حقوقدان و کارشناس حقوق بانکی، محرومیت‎های قانونی جدید در قانون چک برای صادرکننده را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک دکتر یاسر مرادی در گفت وگویی اظهار کرد: بر اساس ماده 5 مکرر قانون چک، بعد از ثبت غیرقابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی، این سامانه مراتب را به‎صورت برخط به تمام بانک‎ها و مؤسسات اعتباری اطلاع می‎دهد.

پس از گذشت بیست و چهار ساعت، همه بانک‎ها و مؤسسات اعتباری حسب مورد مکلفند تا هنگام رفع سوءاثر از چک، اقداماتی نسبت به صاحب حساب اعمال کنند.

وی افزود: عدم افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید؛ مسدود کردن وجوه همه حساب‎ها و کارت‎های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده که تحت هر عنوان نزد بانک یا مؤسسه اعتباری دارد، به میزان کسری مبلغ چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی؛ عدم پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت‎نامه‎های ارزی یا ریالی و عدم گشایش اعتبار اسنادی ارزی یا ریالی، اقداماتی است که همه بانک‎ها و مؤسسات اعتباری حسب مورد مکلفند تا هنگام رفع سوءاثر از چک، نسبت به صاحب حساب انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با محرومیت ‎های قانونی برای صادرکننده چک برگشتی

آشنایی با محرومیت ‎های قانونی برای صادرکننده چک برگشتی