مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-23سياسي

موانع استجابت دعا و راهکارهای برای برآوردن حاجات


یکی از راه های حل مشکلات و رفع موانع خصوصاً اموری که انجامش از دست انسان خارج است، دعا کردن است اما چرا گاهی دعای انسان مستجاب نمی شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس ماه رجب ماه استجابت دعا است و در روایات مختلفی به این نکته اشاره شده است، امام سجاد (ع) در آغاز دعایی در ماه رجب می فرمایند: یا مَنْ یَمْلِکُ حَوآئِجَ السَّآئِلینَ و یَعْلَمُ ضَمیرَ الصَّامِتینَ  ای که مالک حاجات خواهندگانی و از باطن لب فروبستگان خبر داری.

یکی از راه های حل مشکلات و رفع موانع خصوصاً اموری که انجامش از دست انسان خارج است، دعا کردن است و خداوند هم به بندگانش فرموده که ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.

اما سؤال اینجا است که چرا برخی دعا ها مستجاب نمی شود.

فایده دعا حجت الاسلام علیرضا خاتم کارشناس مذهبی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه ابتدا باید بدانیم فایده دعا تنها در گرفتن حاجت نیست گفت: دعا کردن به این معنا نیست که اگر دعا کردم و حاجت نگرفتم پس دعای من بی فایده است، زیرا اگر حاجت هم نگیریم و در ظاهر دعا مستجاب نشود، حداقل فایده آن این است که باعث ثواب بردن، بخشودگی گناهان و ارتقاء درجه معنوی خواهد شد و فارغ از استجابت و عدم استجابت پیامبر (ص) فرمودند: دعا سلاح مؤمن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع استجابت دعا و راهکارهای برای برآوردن حاجات

موانع استجابت دعا و راهکارهای برای برآوردن حاجات