مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 09:272022-02-23اقتصادي

غفلتی که سرمایه تاریخی شهر را تهدید می کند


بازارتاریخی ارومیه که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد از قدیم الایام محل کسب و مرکز اقتصادی شهر ارومیه بوده و یکی از بناهای تاریخی و مهم آذربایجان غربی است که در سال های اخیر اقدامات خوبی درجهت مرمت و بازسازی آن انجام شده اما با این وجود همچنان شاهد سیم .

- ایسنا/آذربایجان غربی بازارتاریخی ارومیه که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد از قدیم الایام محل کسب و مرکز اقتصادی شهر ارومیه بوده و یکی از بناهای تاریخی و مهم آذربایجان غربی است که در سال های اخیر اقدامات خوبی درجهت مرمت و بازسازی آن انجام شده اما با این وجود همچنان شاهد سیم کشی های غیر اصولی توسط برخی کسبه این بنای تاریخی هستیم که این بنا را در معرض حوادث احتمالی خطرناکی قرار داده است.

خطر جدی بازار تاریخی ارومیه را تهدید نمی کند جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی و جدی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان وضعیت سیم کشی ، و پراکنده بودن وسایل روشنایی و شبکه ای بازار تاریخی ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه که با حضور سازمان آتش نشانی،شرکت توزیع برق ارومیه انجام گرفت قرار بر بررسی سریعتر ایمنی بازار قدیمی ارومیه شد، تصریح کرد: دستور جدی بر جمع آوری سریعتر سیم کشی ها والح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلتی که سرمایه تاریخی شهر را تهدید می کند

غفلتی که سرمایه تاریخی شهر را تهدید می کند