مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 08:372022-02-22سياسي

لزوم اصلاح نظام پرداخت و تعرفه سلامت/ بیمارستان ها از جیب پزشکان پول درمی آورند


رضوی در رادیو گفت وگو با تاکید بر لزوم اصلاح نظام پرداخت و تعرفه سلامت عنوان کرد: یک بعد از نظام سلامت موضوع تعرفه است و نمی توان تمام مشکلات نظام سلامت را با تغییر تعرفه اصلاح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سجاد رضوی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری بیمه سلامت در برنامه گفتگوی اجتماعی در مورد آسیب شناسی تعرفه های درمانی گفت: قطعا تعرفه موثر است ولی تمام فرآیندهای حوزه سلامت بایستی به موازات اصلاح تعرفه دیده شوند.

وی با بیان اینکه در سیستم پرداخت موجود جامعه پزشکی از تعرفه ها ناراضی است و سازمان های بیمه ای با کمبود منابع مواجه اند بیان داشت: به موازاتی که تعرفه ها افزایش می دهیم اگر نظام پرداخت اصلاح نشود باز مشکلات باقی خواهد ماند.

رضوی اظهار داشت: نظام پرداخت فی فور سرویس که در حال حاضر در کشور ما اجرا می شود در اکثر کشور های جهان جمع شده است و بسیاری از کشورهای اروپایی که شاخص بهداشتی قابل قبولی دارند به این نتیجه رسیدند که سیستم های پرداخت باید به سمت سیستم های DRG و گلوبال برود.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری بیمه سلامت افزود: در کشور ما نیز اجرای سیستم DRG مصوب شده است، ولی حوزه سلامت نمی تواند جدای از سایر سیستم ها کار خود را انجام دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اصلاح نظام پرداخت و تعرفه سلامت/ بیمارستان ها از جیب پزشکان پول درمی آورند

لزوم اصلاح نظام پرداخت و تعرفه سلامت/ بیمارستان ها از جیب پزشکان پول درمی آورند