مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 07:372022-02-22اجتماعي

صدای گوش خراش خشکسالی در سرزمین هزار چشمه


زنگ خطر خشکسالی و کمبود منابع آبی در سالیان متمادی گوش هایمان را خراشیده است، هشدارهای فراوانی در این خصوص داده می شود، اما امروزه کمبود بارش، - تغییر اقلیم، افزایش دما و استفاده بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی این معضل خانمان برانداز را روز به روز تشدید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معضل کم آبی و خشکسالی از سالیان دور کشور را تهدید می کند و این مسئله نگرانی های بسیار جدی را به همراه دارد، چهارمحال و بختیاری یکی از استان هایی است که زنگ خطر بی آبی از بیش از یک دهه گذشته در آن به صدا درآمده و هر سال این معضل تشدید می شود.

استانی که روزگاران دور شاهد جوشش چشمه ها، چاه ها و قنات ها بود، امروز به دلیل اجرای پروژه های انتقال آب، استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی، کاهش بارش و .

با بحران بی آبی مواجه شده است، به طوریکه بیش از 200 روستا و بخش هایی از شهر شهرکرد امروز با تانکر آبرسانی می شود.

ضرورت ایجاب می کرد که از بیش از یک دهه گذشته که با کاهش نزولات آسمانی در چهارمحال و بختیاری مواجه شدیم، پیش بینی ها و اقدامات فوری برای حفظ منابع آبی انجام شود تا شاهد این بحران آبی نباشیم، کارشناسان حوزه آب معتقدند که باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از اشتباهات گذشته صورت گیرد تا در آینده مردم این استان با بحران های جدی تر مواجه نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای گوش خراش خشکسالی در سرزمین هزار چشمه

صدای گوش خراش خشکسالی در سرزمین هزار چشمه