مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 21:072022-02-21پزشكي

هشدار دامپزشکی خوزستان درباره بروز بیماری دامی تب 3 روزه


با توجه به نزدیک شدن فصل تکثیر و تزاید جمعیت انگل های خارجی، پشه ها واحتمال شیوع بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان در فصل گرما، دامداران نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام های لازم را انجام دهند.

- با توجه به نزدیک شدن فصل تکثیر و تزاید جمعیت انگل های خارجی، پشه ها واحتمال شیوع بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان در فصل گرما، دامداران نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام های لازم را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به بروزبیماری دامی تب سه روزه در استان با توجه به روند تدریجی دما هشدار داد و گفت: واکسیناسیون صرفا به عنوان تنها روش موثر کنترل این بیماری باید توسط دامداران یا مجتمع های دامداری در مراکز مایه کوبی مجاز انجام شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل تکثیر و تزاید جمعیت انگل های خارجی، پشه ها واحتمال شیوع بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان در فصل گرما، دامداران نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام های لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون در 2 نوبت قبل از شروع فصل گرما در دام های شیری، رعایت بهداشت دام و سم پاشی به موقع جایگاه نگهداری دام ها برای از بین بردن ناقلان، رعایت بهداشت دام، ضدعفونی و همچنین سمپاشی به موقع جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی خوزستان درباره بروز بیماری دامی تب 3 روزه

هشدار دامپزشکی خوزستان درباره بروز بیماری دامی تب 3 روزه