مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 17:172022-02-21دانش

حمایت از فعالیت های مرتبط با ترویج علم در جامعه با سیاست های تشویقی


با سیاست های ترغیبی و انگیزشی مانند اعطای پایه تشویقی، از فعالیت های مرتبط با ترویج و فرهنگ سازی علم در جامعه حمایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تنها وظیفه وزارت علوم، آموزش، تحقیقات و فناوری نیست،گفت: فرهنگ نقش مهمی در برنامه های وزارت علوم دارد.

از جمله اینکه باید فرهنگ آموزش و پژوهش را در جامعه نهادینه کنیم و به همین علت می بایست در تدوین اساسنامه صندوق عتف، برای حمایت از موضوع آموزش و فرهنگ سازی علم در جامعه، جایگاه قانونی ایجاد کنیم.

وزیر علوم تأکید کرد: همان گونه که اخیراً وزارت علوم برای ایجاد اشتغال توسط اعضای هیئت علمی در شرکت های دانش بنیان و همچنین نمایه سازی نشریات علمی در سطح بین الملل، پایه های تشویقی در نظر گرفته؛ بهتر است اعطای پایه های تشویقی، به انجام فعالیت های مرتبط به ترویج علم در جامعه نیز تسری یابد.

زلفی گل با بیان اینکه حل مشکلات کشور با انجام فعالیت های پژوهشی برای ما اهمیت دارد، افزود: آشنا ساختن عموم مردم جامعه با افق های جدید علمی و بیان ساده دستاوردها و پیشرفت های علمی در سطح مخاطبان عام نیز برای ما اهمیت دارد و به همین عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از فعالیت های مرتبط با ترویج علم در جامعه با سیاست های تشویقی

حمایت از فعالیت های مرتبط با ترویج علم در جامعه با سیاست های تشویقی