مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 15:172022-02-21بين الملل

عثمان کاوالا علیرغم دستور شورای اروپا، در زندان می ماند


دادگاهی در ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که عثمان کاوالا، نیکوکار و فعال مدنی ترکیه ای، باید در زندان بماند؛ اقدامی که حبس او را بدون محکومیت به بیش از چهار سال افزایش می دهد و از طرفی به تنش های میان آنکارا و متحدان غربی دامن می زند.

- "عثمان کاوالا" علیرغم دستور شورای اروپا، در زندان می ماند دادگاهی در ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که عثمان کاوالا، نیکوکار و فعال مدنی ترکیه ای، باید در زندان بماند؛ اقدامی که حبس او را بدون محکومیت به بیش از چهار سال افزایش می دهد و از طرفی به تنش های میان آنکارا و متحدان غربی دامن می زند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای اروپا چندی پیش اعلام کرد که کمیته این شورا پرونده عثمان کاوالا را به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) ارجاع داده است تا مشخص شود آیا ترکیه به تعهدات خود درخصوص اجرای حکم قبلی دادگاه در بیش از دو سال اخیر مبنی بر اینکه کاوالا باید فورا آزاد شود ، عمل کرده است یا خیر.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، متعاقبا در پاسخ به سوالی درخصوص این تصمیم گفت که اگر شورای اروپا به دادگاه های ترکیه احترام نگذارد، ترکیه نیز ارزش و احترامی برای شورای اروپا قائل نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عثمان کاوالا علیرغم دستور شورای اروپا، در زندان می ماند

عثمان کاوالا علیرغم دستور شورای اروپا، در زندان می ماند