مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-21سياسي

قالیباف: معیشت مردم خط قرمز مجلس است


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبی که از سوی نمایندگان در جریان بررسی پیشنهاد حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه مطرح شد تاکید کرد: بارها گفته ام که معیشت مردم خط قرمز مجلس است و جای هیچ شکی در این حوزه نیست مجلس تصمیم کارشناسی در این حوزه اتخاذ خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی اکبر کریمی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 پیشنهاد حذف بند الحاقی 1 تبصره 1 لایحه بودجه را که به تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده باز می گشت مطرح کرد.

وی در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: اختصاص 9 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در سال 97 با فهرست 15 قلم کالای اساسی تصویب شد، اما به تدریج بخش اعظمی از کالاها از این لیست حذف شد و اکنون 5 الی 6 قلم از این کالاها باقی مانده است تخصیص این ارز فسادهای گسترده ای را ایجاد کرده و پرونده های متعددی در دستگاه قضایی وجود دارد و این ارز فرصت بزرگی را برای رانت خواری در اقتصاد کشور فراهم کرده است.

همه ما آثار تورمی ناشی از حذف این ارز را می دانیم اما می توان اختلاف مابین ارز ترجیحی و ارز آزاد را به افرادی که قابل اعتماد هستند پرداخت کرد تا این چندین قلم کالا نیز بدون مشکل تامین گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالیباف: معیشت مردم خط قرمز مجلس است

قالیباف: معیشت مردم خط قرمز مجلس است