مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-21اجتماعي

قرق های اختصاصی برای شکارچیان خارجی!


یک فعال محیط زیست با بیان اینکه اکنون پنج قرق اختصاصی در کشور ایجاد شده است که  در آن ها شکار به ویژه توسط شکارچیان خارجی صورت می گیرد، گفت: لازم است سازمان حفاظت محیط زیست از قرق های اختصاصی شکار به سمت بومگردی معطوف بر حیوان نگری تغییر سیاست دهد.

- فرزاد علیزاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: در دهه 40 شمسی نسخه ایی سفارشی برای شکار و صید حیات وحش ایران پیچیده شد که امروزه به قوانین صید و شکار شناخته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست قوانین صید و شکار مجموعه قوانینی است در جهت تامین منافع شکارچیان و به قصد کشتار گونه های جانوری که از روی نسخه های اروپایی تنظیم شده بود.

علیزاده افزود: چندی بعد، در سال 46 اسکندر فیروز که خود یک شکارچی شناخته شده و کهنه کار بود پس از آنکه از شکار منزجر شد و تفنگش را زمین گذاشت! به ریاست سازمان شکاربانی آن روزگار منصوب شد! سازمانی که بعداً به سازمان حفاظت از محیط زیست تغییر نام داد اما محتوای قوانینش در راستای بهره برداری از حیات وحش و شکار گونه های جانوری باقی ماند.

وی ادامه داد: هرچند پس از گذشت چند سال بازبینی مختصری بر قوانین صید و شکار و افزایش جریمه های گونه های غیر قابل شکار جانوری ! انجام شد اما این قوانین هیچگاه نتوانست در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و زیستمندانش تدوین و اجرایی شود، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرق های اختصاصی برای شکارچیان خارجی!

قرق های اختصاصی برای شکارچیان خارجی!