مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 00:022022-02-20سياسي

نظام پارلمانی مستلزم وجود احزاب قوی است


نظام پارلمانی از دل یک نظام حزبی بیرون می آید و در کشوری که در آن نظام حزبی وجود ندارد تغییر نظام سیاسی از ریاستی به پارلمانی اشتباه بزرگی است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نظام پارلمانی از دل یک نظام حزبی بیرون می آید و در کشوری که در آن نظام حزبی وجود ندارد تغییر نظام سیاسی از ریاستی به پارلمانی اشتباه بزرگی است.

حمید صابریان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به صحبت هایی که اخیرا در خصوص بازنگری در قانون اساسی مطرح شده است، اظهار کرد: بر خلاف سایر کشورها که در فاصله زیادی پس از تغییر رژیم، قانون اساسی شان را تدوین کرده اند، در جمهوری اسلامی در فاصله کوتاهی پس از انقلاب، قانون اساسی تدوین شد و طبیعتا متاثر از شرایط مکانی و زمانی 40 سال گذشته است.

وی ادامه داد: در سال 68 که کشور با بحران روبه رو شد، امام دستور بازنگری در قانون اساسی را دادند که به ضرورت شرایط آن موقع بود.

در حال حاضر نیز با توجه به شرایط ویژه کشور، اصلاح قانون اساسی و رفع برخی بن بست های موجود در آن، ضرورت دارد.

عضو مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ما با نسل سوم بعد از انقلاب مواجه هستیم و شرایط دنیا فرق کرده و هندسه سیاسی دنیا متفاوت شده است، عنوان کرد: باید متناسب با نقش آفرینی کشور در امور داخلی و بین المللی، قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام پارلمانی مستلزم وجود احزاب قوی است

نظام پارلمانی مستلزم وجود احزاب قوی است